Yazı
Yazı
Yazı
Çeviri
Taliban'dan kaçan kadın muhabir anlatıyor: Korkuyorum, nereye gideceğim?
Çeviri

"Çok korkuyorum ve bana ne olacağını kestiremiyorum. Nereye gideceğim? Nasıl hayatta kalacağım? Bütün kadınlar gibi ben de güvende değilim, çünkü bir kadınım ve Taliban'ın, aileleri kızlarını savaşçılarına eş olarak vermeye zorladığını biliyorum"

Yazı
Feminist devrim aşamalı mı kesintisiz mi: Ortadoğu Kadın Konferansı'nın düşündürdükleri
Hülya Osmanağaoğlu

18 ülkeden 100 kadının katıldığı konferansta sonuç metinin kabulünün ardından kopan slogana bütün kadınların coşkuyla eşlik etmesi ise bölgede (ve aslında dünyaya yayılarak) feminist devrimin dilinin Kürtçe olduğunu gösteriyordu: Jin Jiyan Azadi! 

Çeviri
#MeToo'dan sonra #LanAsket: Kuveytli kadınlar susmuyor
Shaistha Khan

“Arap kültüründe utanç, insanların hikâyelerini paylaşmalarını engelleyen bir örtü görevi görür... Sessiz kalmanın artık bir seçenek olmadığını göstermek istedim... Kuveyt toplumu ilk kez feminizm, ataerkillik gibi terimlerle karşılaşıyor” 

Yazı
Orda bir çöl var, uzakta! - 2
Zeynep Altınkaynak

Yılmadılar, elleriyle kardıkları çamurdan, ‘holik’ diye adlandırdıkları ilk özgün örgütlenme mekânlarını oluşturdular. Dünyada ilk değildi belki... Ama Maxmur’da kadınların dünyasında değişen bir şeyler vardı ve bu sadece evden çıkmakla ilgili değildi

Yazı
Sesimizi, sözümüzü birleştiriyoruz, taleplerimize sahip çıkıyoruz!
Şükran Kablan Yeşil

Memur-Sen ve Kamu-Sen’den farklı, KESK olarak ısrarla dile getirdiğimiz; TİS masasının erkeklerden oluşan eril yapısının son bulması, kadın emekçilerin özgün sorunlarının kadın temsiliyetiyle, ayrı başlıkta ele alınması taleplerimiz görmezden gelindi

Yazı
Irkçılık her yerde
Nebile Irmak Çetin

Yokluk-yoksulluk, işsizlik-çaresizlik insanların kucağına atılmış, herkes karın doyurma derdine düşerken iktidarın beslediği çeteler elinde silah-sopa-pala, sürüler halinde sokaklarda dehşet saçıyorlar. Ankara'da mültecileri, Konya'da Kürtleri hedef alıyor

Portre
Fatma Îsa ve Têlîyê Rihan'ın hikâyesi
Aysel Tabak

Yıllar sonra Têlî'nin stranı Fatma tarafından tekrar seslendirilir ve aynı ilgi ile dinlenir. Sonra ataerkil gelenekler nedeniyle bir kadın olarak şarkı söylemesine izin verilmez... Eğer devamı gelebilseydi kim bilir kaç kilam-stran daha onun sesiyle yankılanacaktı